Sådan laver jeg...en karburator

En dorn fremstilles til brug for fremstilling af gasspjæld. Et vippespjæld skal have skrå kanter for at kunne lukke tæt i venturien, derfor afdrejes yderdia. på en skrå dorn.

Gaspjæld fastholdt til afdrejning.

I en lille karburator er der små huller, her er det huller under 1 mm der bores...jeg ved at forberede venturien til videre bearbejdtning.

Svingstål på arbejde...anvendt på svømmehuset, ren kosmetik, men det gør da ikke noget at det ser hæderligt ud syntes jeg.

Rundbord anvendes til bearbejdtning af svømmehuset i fræseren.

I den indsatte venturi bores der 12 stk 0,3mm huller til benzin forstøvning.

Her ses udvendig og indvendig venturi samt huller til luftblanding af tomgangssystem. (set fra luftindtagssiden)
Hvis du ser godt efter kan du se mine pasmærker der tjener det formål at de gennemgående spjældaksler kan monteres problemfrit.

Set fra motorsiden ser det således ud. Spjæld og aksler er monteret. Bemærk "propperne".
De lukker for huller der kun kan bores fra denne side, men ikke skal være gennemgående.

Udgangspunktet var dårligt, kun den udvendige støbning og ikke andet. Producenten af støbningen, har kun brugt den som attrap, da han aldrig har anvendt bensin som brændstof på sin model. Så lidt tegning (MBP systemet) og nogle års erfaring lagt til, har så frembragt dette resultat, en karburator til bensin, hvor i ser alle delene inden samling.
Se forklaring på de 2 sorte genstande på efterfølgende billede...

Karburator klar til montering. De 2 sorte rør er fremstillet i delrin, med det formål at forøge lufthastigheden til kompressoren.
Så må praktisk forsøg vise om mine teorier virker, ellers er det en "ommer" meeen mon dog ikke🙂

Nyeste kommentarer

04.11 | 10:13

Yes no problem - I can see your e mail in back office

04.11 | 08:11

Hi it's possible send me the pdf file?

BR
Pascal

03.11 | 09:46

Drawings are from USA - you need to ask google -

03.11 | 08:39

I all How can I get a full set of Detail drawings so that I can make myself?