|
|
3 cyl. 2T udvikling
Al udvikling foregår gennem gentagne fejl, og analyse!..citat Mr Honda fra Japan. Mr.Sørensen fra Horsens har samme tilgang til udvikling 🙂 ( bemærk at det er brugte dele der anvendes, hvilket har givet anledning til meget analyse arbejde.)
test 1: Konstateret manglende kompression. Udskiftning af stempelringe på alle cylindre.
test 2: Fejl på tændingssystem pickup opdaget og rettet. fejl på vaccum åbning af nåleventil i karburator, men sugesiden virker fremragende. 3 gamle membramer udskiftes med nye.
test 3: Ny fejl på tændingsystem på cyl 2+3 opdaget og rettet. Not knækket og udskiftet grundet ovenstående Opstart, men ikke optimal drift Ændring af tændingstidspunkt til højere tidspunkt MOTOREN KØRER OG REAGERER PÅ GASSEN😀🙂 Nu skal der laves kontrol af krumtab samlinger, og kontrol af alle bevægelige dele, efter denne første opstart. Tilbage er kun at konkluderer: FF.... Fremragende Fredag...bla. fordi vi fik den 3 cylindrede 2 takter vakt til live...hold da op hvor en 120cc 3 cyl 2T motor med propel kan rydde op i et værksted.... der er nu både ryddet op på filebænken, der er ingen drejespåner, ingen støv, og det meste af værktøjet ligger nu samlet i en STOR bunke i den ende ende af Gunnar's værksted.. vi var ved at flække af grin...Fremragende Fredag..🙂
|
|
|